24 Şubat 2009 Salı

Su Bükme

Su bükme, 4 elementi bükme sanatlarından biridir. Sudaki hidrokinetik hareketi kontrol edebilme yeteneğinidir. Su bükücüler sadece suyu değil, içerisinde su bulunan diğer nesneleri kontrol edebilirler. Su bükücülerin toplu olarak yaşadığı yerler. Kuzey, Güney ve Sisli Bataklık kabileleridir.

Su değişkenlik elementidir. Su bükebilen insanlar yeniliklere uyum sağlayabilen insanlardır ki bu su bükmenin temelinde yatar. Bu yüzden su bükücüler herşeye karşı bir arada durmalarını sağlayan bir birlik duygusuna sahiptirler. Efsaneye göre ilk su bükücü aydır. İlk su bükücüler Ay'ın okyanuslar üzerinde yaptığı gel-gitleri inceleyerek su bükmeyi başarmışlardır. Su bükmenin kaynağı Okyanus ve Ay ruhudur. Bu yüzden su bükücüler geceleri ve dolunay zamanlarında güçlerinin zirvesine ulaşırlar.

Normal su bükmenin dışında 4 tip su bükme vardır.
1- Kanbükme
2- Sarmaşık bükme
3- İyileştirme
4- Bulut bükme

Bilinen su bükücüler:

  • Avatar Yangchen
  • Avatar Kuruk
  • Avatar Kyoshi
  • Avatar Roku
  • Avatar Aang
  • Katara
  • Pakku
  • Hama
  • Yugoda
  • Tho
  • Due
  • Huu
  • Prenses Yue (Prenses Yue su bükücü değildir. Fakat Ay Ruhuna dönüştüğünde su bükebilmektedir.)
Dövüş Stilleri

Suyu hareket ettirme: Bu stilde su sadece yerçekimine karşı hareket ettirilir ve istenen hedefe iletilir.


Kar hareketi: Bu stilde katı halde olan su (yani kar) yerçekimine karşı hareket ettirilir.


Su kırbacı: Kaynaktan alınan su küre haline getirilir ve hedefe savrulur. Kırbaç gibidir.


Dalga: Su birikintisinin olduğu yerde ay'ın çekim gücünü kullanarak gel-git yaratmaktır.


Su mermisi: Kaynaktan alınan suyun hedefin merkezine hızlıca iletilmesidir.


Su kalkanı: Suyun yerçekimine dik konumda hareketsiz olarak durmasıdır.


Buz oluşturma: Suyun sahip olduğu ısıyı düşürerek buz haline dönüştürmedir.


Buz duvarı: İnce buzdağları oluşturmadır.


Buz tırmık: Buzun parmaklar üzerinde toplanmasıdır.


Buz diski: Buzun çok ince olarak kesici hale getirilmesidir.


Su bıçağı: Suyun çok ince bir hale getirilmesidir.


Su yılanı: Su ile hortum oluşturma yöntemidir.


Su ahtapotu: Suya ahtapot şeklinin verilmesidir.


Özel Teknikler

Sarmaşık bükme: Yosun ve sarmaşıkların içinde bulunan suyu bükme yöntemidir.


Su toplayıcılık: Bitkilerdeki suyun bitki içerisinden çıkarılıp toplanmasıdır.


Kan bükme: Canlıların içinde bulunan suyun bükülmesidir.


Bulut ve sis bükme: Bulutlar ve sislerde az da olsa su bulunur. Bu suyu bükme yöntemidir.


Su bükmenin kaynağı olan Ay ve Okyanus ruhu (Tui ve La):


Aang Ateş Ulusuna karşı Kuzey Su Kabilesini korumak için 1. sezonda Okyanus Ruhuna dönüşmüştür.


Not: Bu yazı şimdilik bu kadar. Bazı bölümlerini iyice araştırıp, geliştirip ekliycem :)

18 yorum: var Su Bükme

  • Adsız
    24 Şubat 2009 22:15  

    Wowww süperr olmuş farene sağlık :):D Harika gerçekten:)

  • AvatarPassion
    24 Şubat 2009 22:45  

    Sağol Esra. Gerçekten çok uğraştım :)

  • Adsız
    24 Şubat 2009 23:00  

    barış puan almak için demiorum:)gerçekten çok ii olmuş avatarwiki de de böyleydi sadece bu onun tarafından türkçeye çevrilmiş hali ama iyiki çevirmişsin su buhar bükmeyi anlıyamamıştım ing seninki kadar ii degil miş neyse eline saglık

  • Adsız
    24 Şubat 2009 23:28  

    Gerçekten çok kaliteli olmuş, Farene(Esra'dan alıntı :D), klavyene sağlık.

  • Adsız
    24 Şubat 2009 23:29  

    Gerçekten çok güzel, kaliteli olmuş. Farene, klavyene sağlık.

  • Adsız
    25 Şubat 2009 07:44  

    Ben gerçekten yorum yazdıysam her yazızına falan bu sistem olmadan öncede içimden gelerek yani begenerek yazdım sen gerçekten Okadar çok başarılısınki sen yorumu inan herkesten bana çok hak ediyorsun ve bu yorummda sistemden dolayı yazmadım gerçekten çok begendiğim için yazdım :) Ama yazı gerçekten tekrar söylüyorum harika :)

  • Adsız
    25 Şubat 2009 15:13  

    Çok muazzam olmuş:) Eline sağlık aslında siteme koymak isterdima ma hem kapalı hemde çalıntı yapmayı sevmem:D

  • Adsız
    27 Şubat 2009 13:26  

    Bomba gibi patladın Barış :D Çok güzel bilgiler çok çok saoll :)

  • Adsız
    28 Şubat 2009 13:03  

    aslında aang ay ruhuna dönüşmüştü okyanus ruhuna değil.ama genede çok güzel en çok su mermisini beğendim..

  • Adsız
    2 Mart 2009 18:45  

    Güzel olmuş Barış.Ama nedenher zaman su kabilesini anlatıyorsun ? :)

  • Adsız
    2 Mart 2009 19:37  

    Vay be.Süper olmuş. Çok uğraşmış olmalısınız.

  • Adsız
    3 Mart 2009 13:09  

    Çok uğraştın sanırım. Gelecek yazılarında başarılar.

  • Adsız
    8 Mart 2009 17:45  

    Barış Bu kadar ayrıntıyı nerden buldun ben bile tüm bölümlerini izlememe rağmen bu kadar ayrıntısına kadar bilmezdim su bükme yi

  • Adsız
    9 Mart 2009 21:26  

    Barış resimler mükemmel devamını bekliyoruz. blogun süperrrr kıskandım:D:D:D

  • nhaesomr
    14 Mart 2009 16:00  

    barış çok teşekkürler çok güzeller...

    diğer elementler içinde yaparsan seweinirim verdiğin bilgiler için tekrar tşk ederim

  • Adsız
    16 Mart 2009 19:19  

    merhaba barış ben de bir avatar hayranıyım en çok toph u sewiyorum avatarın son bölümü hep benim okulda olduğum zamana denk geldiği için TV den izleyemedim o yüzden internetten izledim ve ço kgüzeldi ve heyecanlıydı çok güzel bir siten var başarılarının devamını dilerim benim sitem de bizogrenciler.blogcu.com girip yorum yazarsan sevinirim.

  • Adsız
    17 Mart 2009 16:00  

    Barış Bunları kendi aklından mı yazıyorsun yoksa bildiğin bir kaynak mı var varsa nerden öğreniyorsun??????????????????????????????????????????????????????///