12 Kasım 2008 Çarşamba

Haiku

Haiku, kafiyeli cümlelerin ard arda gelmesiyle oluşan söz sanatıdır. Bilinen haiku örneklerinde kıtalar 3'er cümleden oluşmuştur.

Bayan Macmu-Ling - Haiku Ustası


Ba Sing Se Öyküleri bölümünden haiku örnekleri:

- Bayan Macmu-Ling
Uzun kış gecesinde
Ay ışıl ışıl parlar gökte
Simli gözyaşları süzülürken yüzümde

- Bayan Macmu-Ling
Heceler ve kafiyeler önemlidir
Haiku'yu Haiku yapan bunlardır
Budalalara göre değildir

- Sokka
Sokka derler adıma
Geldiğim yer Su Kabilesidir
Kimse budala diyemez bana

- Bayan Macmu-Ling
Gezinirken ağaç tepelerinde
Küçük maymun pek de iyi hisseder kendini
İlkbahar günlerinde

- Sokka
Kendini akıllı sanıyorsun
Bilmiş bilmiş söylediğin sözlerle
Ama hayal dünyasında yaşıyorsun

- Bayan Macmu-Ling
Bütün mevsimler geldi geçti
Biçimler şekiller tükendi bitti
Kolay değildi bunların hiçbiri

- Sokka
Kolaydı benim için
Kayığıma binip gittim
Ben sana öğretirim..

- Bayan Macmu-Ling
Ağaçlarda bademler erikler
İyice olup yere düşünce
Ayaklar altında ezilir giderler

- Sokka
Ezilirse ezilsin erikler bademler
Benim bumerangım var
O her zaman bana geri döner
...

Aslında bu Türkçe'deki manilere benzetilebilir. :)

6 yorum: var Haiku

  • Adsız
    16 Kasım 2008 15:25  

    çok güsel olmuş avatarpassion bu arada müziğinde çok güsel

  • Adsız
    23 Kasım 2008 17:14  

    Senin siteni çok seviyorum. Yorum yazmak istedim de... O müzikleri html kodları ile mi koyuyorsun? Avatar müziklerini ben de çok seviyorum da...Bu arada ben avatarkataang.blogcu nun sahibiyim ama blogumu kapattım.

  • AvatarPassion
    1 Aralık 2008 16:37  

    Evet HTML kodlarıyla koyuyorum :)

  • Adsız
    9 Aralık 2008 11:46  

    Barış kendinde yazmayı denesen. zordur ama belki
    aklına gelir
    baksana
    senin aklına 4.sezon
    hikayeleri geliyo hehe

  • Adsız
    11 Aralık 2008 13:31  

    ewet ya barış sende yassan hiç fena olmaz süpersin ve umarım bunuda yassan harika yazarsın:)

  • Adsız
    12 Şubat 2009 18:00  

    haikuya yorum yazdım die hatırlıyorum ama neyse bi nevi bizim manilerimiz tabi kfiyeler bozuk biraz ama orjinal dile dönünce kafiyelerde oturur yerine neyse çok ii olmuş hoşuma gitti