5 Ocak 2009 Pazartesi

Dai Li

Dai Li, Ba Sing Se'nin kültür derneği ajanlarına verilen addır. Çok iyi Toprak bükme yeteneğine sahiptirler. Temel görevleri Ba Sing Se surları içerisinde uyum ve düzeni sağlamak, Toprak Kralı'nın güvenliğini sağlamak, gelenek ve görenekleri korumak ve bunların değişmesini önlemektir. 46. Toprak Kralı zamanında Avatar Kyoshi tarafından kurulup, geliştirilmiştir. 52. Toprak Kralı zamanında ise Long Feng tarafından komuta edilmiştir. Ancak daha sonra Azula komutayı ele almıştır.

Dai Li Ajanları


Avatar Kyoshi Dai Li Ajanlarını eğitirken


Dai Li Ajanları'nın acil savunma durumlarında kullanmak için elleri toprak ile kaplıdır.


Kara Güneş Günü'nde güneş tutulması sırasında Prenses Azula'yı Aang'e karşı korudular. Çünkü Long Feng'den sonra komutayı Azula ele geçirdi.

Ayrıca Azula komutayı ele aldıktan bir süre sonra, Dai Li Azula'nın emri üzerine Ba Sing Se'nin surlarını yerle bir etmişlerdir.

4 yorum: var Dai Li

  • Adsız
    9 Ocak 2009 20:02  

    Yaw barış Dai li hakkında bu kadar bilgi toplamışsın da Avatar kyoshinin Bu da li takımını neden kurduğunu anlatmamışsınVe ayrıca beni unutmuşsun.

  • Adsız
    12 Ocak 2009 19:44  

    Çok güzel anlatmışsın bu kadar bilgiyi nerden buluyorsu anlamadım..

  • AvatarHistory
    22 Ocak 2009 10:39  

    Selam barış,
    Ben Taklaa, yarışma hediyen sitemde...

  • Adsız
    4 Şubat 2009 22:12  

    ya ben dai le yi çok seviyorum ama şu kyoshi ne zaman bunları egitmiş 46. toprak kralıyla nie kavga etmiş bi türlü bulamıyom avatar wikiyede ingilizcem yetmiyor bazen takılıyom onu bi açıklarsan sevinirim